Vi utför hela installationer av eftermarknadsystem så som, MaxxECU, EMU, Vems, Nira, Haltech för att nämna några. Vi utför även installation av DKGEcu som är ett styrsystem som styr BMW DCT växellådor. Vi konsulterar med kunden och försöka hitta en bra lösning som matchar kundens önskemål.
Vi utför uppbyggnad av motorer och har väldigt nära till annan firma som utför borrning, honing och planing av motorblock. Vi kan även konsultera vid motorbygge och hjälpa kunden med ett recept.
Vi kan även utföra installation av motor eller byte komponenter i motor som sitter i bil. Tex. om du vill säkerställa effektutag genom att uppgradera till ARP bultar och annan toppackning.
Contune saluför hela sortimentet från MaxxECU. Försäljningen sker i vår lokal och utbudet går att hitta på www.maxxecu.se
Effektmätningen görs med hjälp av vår rullande landsväg. Systemet vi använder oss av är ett SportDevice och en effektmätning tar mellan 30-60minuter.
Efter mätningen får kunden ett bromspapper som visar effekt i motorn och på hjulen, värden från andra inkopplade givare går även de att få med på pappret.
Viktigt att tänka på innan mappning/effektmätning
Mappning sker genom att bilen körs i rullande landsväg samtidigt som alla värden kontrolleras. Extra givare går att montera innan körning för att säkerställa full översikt av motorn. Bränsle, tändning, laddtryck m.m justeras till optimala värden uppnåts.
En mappning av en bil kan ta väldigt olika lång tid, mycket beror på installationen och vilka givare som finna att tillgå.
Under tiden bilen körs i den rullandelandsvägen så kyls den av två stora fläktar som simulrerar fartvid.
Contune servar och testar spridare. Vi kan mäta upp flödet hos spridare, rengöra dem, testa läckage m.m Spridarna retuneras med nummer och datablad för hur de flödar.
Copyright © Alla rättigheter förbehållna